arrow-down arrow-right arrow-left search home

Asiakaspalvelu / Pysäköinti / UKK

Usein kysytyt kysymykset

Voiko yhdellä pysäköintipaikalla pysäköidä kaikkia talouteen kuuluvia autoja?

Pysäköintilupa ei ole ajoneuvokohtainen, mutta pysäköintiyhtiölle tulee ilmoittaa lupaa käyttävien ajoneuvojen rekisterinumerot. Yhdellä luvalla voi pysäköidä vain yhden ajoneuvon kerrallaan.

Moottoripyöräpaikkoja ei ole vapaana, voinko saada moottoripyörälle autopaikan jos maksan autopaikan kk-maksun?

Autopaikalle voi pysäköidä moottoripyörän. Maksu määräytyy paikan mukaan.

Meillä on pieni auto ja ruutuun mahtuisi myös skootteri, saavatko molemmat olla ruudussa samalla hinnalla?

Yhdessä ruudussa saa olla vain yksi ajoneuvo kerrallaan.

Olen irtisanonut autopaikan kuukauden irtisanomisajalla, milloin minulle palautetaan pantti- ja vakuusmaksu?

Pantti ja vakuus palautetaan kahden viikon kuluessa sopimuskauden päättymisestä tai siitä päivästä, kun pantilliset tarvikkeet on palautettu, mikäli ne palautetaan sopimuskauden jälkeen. Ennen palautusta tarkistetaan, ettei maksuja ole jäänyt avoimeksi.

Olen irtisanonut pysäköintipaikkani, minne voin palauttaa pysäköintilupalapun ja voinko lähettää sen postissa?

Pysäköintiin liittyvät tarvikkeet; pysäköintilupa, avain, avainkortti tai kaukosäädin palautetaan isännöintitoimistoon. Ne voi lähetää myös postitse. Lähetys tulee pakata niin, että se kestää postinkäsittelyn.

Autopaikallani on vieras auto, mihin voin ilmoittaa asiasta?

Ilmoita asiasta meille sähköpostilla parkki@aari.fi. Kerro viestissäsi ainakin auton rekisterinumero, merkki, väri ja kuvaus sijainnista. Liitä mukaan valokuva tilanteesta mikäli mahdollista.

Voinko vuokrata autopaikan myös lyhyemmäksi ajaksi esim. vain kesän ajaksi?

Sopimukset ovat voimassa toistaiseksi. Irtisanomisaika on yksi kalenterikuukausi.

Puomi on rikottu, ovi ei toimi, minne voin ilmoittaa asiasta?

Vioista kannattaa ilmoittaa suoraan huoltoyhtiölle. Pysäköintipaikan käytön estävistä vioista voi ilmoittaa huollon päivystysnumeroon 24/7.

Onko alueella sähkö/hybridi-autoille paikkoja? Jos ei, milloin on tulossa?

Tällä hetkellä pysäköintiyhtiöillä ei ole latausmahdollisuutta sähkö- tai hybridiautoille. Luvaton lataus voi johtaa autopaikan vuokrasopimuksen irtisanomiseen ja rikkoa alueen sähköjärjestelmän. Pysäköintiyhtiöt tekevät parhaillaan suunnitelmia latauspaikkojen rakentamiseksi.

Onko alueella pysäköinninvalvontaa, kenen toimesta?

Kytösuontien Pysäköinnin ja Tilkankadun Pysäköinnin alueella pysäköinnin valvonnasta vastaa Helsingin kaupunki. Paciuksenkadun Pysäköinnin alueelle toimii yksityinen pysäköinninvalvonta Autoparkki Oy.

Miksi pysäköintiyhtiö kysyy auton tai moottoripyörän rekisterinumeroa?

Rekisterinumero helpottaa yhteydenottoa autopaikan haltijaan, mikäli ajoneuvoa pitää siirtää esimerkiksi äkillisen huoltotyön vuoksi. Paciuksenkadun Pysäköinnin alueella rekisterinumeroa käytetään apuna pysäköinninvalvonnassa ajoneuvokohtaisen pysäköintiluvan lisäksi.

Lisätietoja saat soittamalla tai lähettämällä sähköpostia parkki@aari.fi.